Beställningspolicy

Beställningar kan bokas via brev, e-post, telefon eller via vårt formulär.

Orderbekräftelse: För att säkerställa beställning, skickas ett bekräftelsemail och ett hyresavtal till kunden (via fax eller e-post) för varje beställning. Det är kundens ansvar att granska båda dokumenten noggrant.

Deposition: Beställningar bekräftas inte förrän en deposition har mottagits från kunden. Depositionen kan betalas via olika säkra betalsätt: Postförskott, direktinsättning via Swish eller bankgiro/plusgiro. Hyresavtal kan lämnas in personligt, via fax, email eller vanlig post.

Sista betalning: Kunden måste slutföra hela betalningen för stora hyresobjekt tio dagar före det aktuella händelsedatumet. För mindre beställningar kan betalningen ske samma dag varorna hämtas från vårt lager.

Oanvända föremål: Tyvärr måste vi debitera för alla levererade varor, oavsett om de används eller inte. När en vara lämnar vår anläggning är den inte längre tillgänglig för uthyrning. Därför debiteras oanvända föremål med samma hyra som använda varor.

Ändrade beställningar: Byten av order accepteras upp till 48 timmar före en uthämtningstid. Därefter betraktas tillägg som nya ordrar och tas upp när det är möjligt.

Avbeställningsregler: När en order har tagits emot är varorna reserverade och kan inte hyras ut för samma datum. Depositioner återbetalas inte.

Leveransavgifter: Leveransavgifter baseras på avståndet från vår plats till evenemangsplatsen och på vilken typ av produkt som levereras. Hör av er till vår orderansvarig för att bestämma din leveransavgift.
Shanar: 073-956 71 88

Borttappade eller Skadade föremål: Allt linne (och andra varor) förväntas att returneras i samma skick som det levererades, t.ex. inga revor, hål, eller missfärgning. Eventuellt objekt som inte returneras, eller som skadas – måste ersättas av kunden.